5 Haziran 2014 Perşembe

En meşhur balayı destinasyonlarından bir diğeri Phuket Adası’ndayız

15 Mayıs Phuket

Phuket’te toplam 8 gün kaldık ve bu süre 3 aylık Güneydoğu Asya turumuz boyunca aynı yerde geçirdiğimiz en uzun süreydi. Hem yorgunluğumuzun iyiden iyiye ortaya çıktığı hem de artık tatil yapma isteğimizin baskın olduğu bir anda Kemal ve Seçil’in bize katılması harika oldu. Phuket’te hep beraber bol bol dinlendik, yüzdük, gezdik, Kemal’in hayallerini süsleyen James Bond Adası’nı gördük, kumsallarda taklalar atıp çocuklar gibi çığlık çığlığa dalgalarla boğuştuk.

Her gittiğimiz yerde böyle grup halinde gezen insanlar vardı ve Bora’yla ben onlara bakıp imrenirdik; şimdi burada aynı şeyi biz yaşıyoruz ve bu gerçekten harika bir duyguJ Kendi dilimizi konuşuyoruz, insanların “kim bunlar” bakışları altında bildik tanıdık esprilerle kahkahalar atıp gönlümüzce eğleniyoruz.

Geçen gün biri yanımıza gelip “afedersiniz ama nerelisiniz acaba konuştuğunuz dil farsça mı ”diye sordu; göğsümüzü gere gere Türk’üz, Türkçe konuşuyoruz dedik. Hep birlikte öyle bir mutlu olduk ki sormayın J

Phuket’te Karon Plajı’na 200 metre mesafede bir hostelde kaldık. Karon Plajı Phuket Adası’nın en uzun ve en güzel kumsallarından biri. Aslında daha pek çok güzel kumsal var ama birçoğu büyük oteller tarafından kapatılmış durumda ve ancak günübirlik gidilip gelinebiliyor. Konaklama seçenekleri her bütçeye ve beklentiye uygun değil ne yazık ki L

Karon Plajı’nın hemen yanındaki Kata ve Kata Noi Plajları da çok güzel ancak hem Karon kadar uzun değiller, hem de buralarda deniz Karon’a göre daha dalgalı. Kata’yı daha çok sörf yapan gençler tercih ediyorlar.

Adadaki en güzel ve en uygun gezme şekli motor kiralamak; günlük kiralar 200-350 Baht arasında değişiyor. Üç günlük motor gezimizde adanın hem güneyindeki hem de kuzeyindeki tüm plajları gezip hepsini keşfettik. Hepsinde denize girdik ve bu arada da özellikle kuzeydeki plajlarda ciddi bir yapılaşma olduğuna tanık olduk. Bu bölge tsunami’nin en çok zarar verdiği bölge olması dolayısıyla en fazla  yağmaya uğramış durumda. Her yerde ormanlar kesilmiş içlerine lüx oteller yapılmış. Koylardaki yemyeşil sırtlar yerini kahverengi çatılı yüzlerce apartmana bırakmışlar. Bu yağma yavaş yavaş güneye doğru iniyor ne yazık ki. Buralara gelmeyi düşünenler için önümüzdeki birkaç yıl doğru zaman; sonrasında artık yeşil bulmak mümkün olmayabilir Phuket’te.

Karon Beach sezon sonu olması dolayısıyla sakindi; bizim dışımızdaki turistlerin geneli  Rus’tu. Akşamları müzik dinlemek ve yemek yemek için ya Kata Beach’e ya da Karon’un merkezine gittik.  Kata Beach bu anlamda hem her bütçeye uygun seçkin mekanlara sahipti  hem de çok seçenek vardı.

Bu arada Phuket, tahmin edilebileceği gibi Bangkok’la bile karşılaştırıldığında pahalı bir yer; buradan bir şey almak pek mantıklı değil. Yemek ve konaklama konusunda da aynı şey geçerli ama sezon sonu olması dolayısıyla konaklama konusu pazarlığa açık. Biz 1 hafta için iki kişilik odaya 3000B’a anlaşma yaptık ama sezonda oda fiyatları 700-900 B arasında seyrediyormuş.

Konakladığımız yer olan Hostel Kangaroo sahile çok yakındı; odalarımız gayet büyük ve klimalıydı. Ayrıca buzdolabı, yemek masası ve su kaynatıcısı gibi artılarının yanı sıra balkonları da vardı. Ön cephemiz mango ve hindistancevizi ağaçlarına bakıyordu, etrafımızda gürültü olmadığından akşamları rahat rahat uyuyabildik.

Bu arada Phuket’te masaj da pahalıydı! Chiang Mai’de 150, Bangkok’ta 200 Baht’a taptırdığımız Thai Masajı için buradaki fiyatlar 300-400 Baht !’tan başlıyordu. Bu nedenle Uzakdoğu’da tatilin olmazsa olmazları “masajlar” için de Phuket’in doğru adres olduğunu söyleyemiyoruz ne yazık kiL

Balayı destinasyonlarının en ünlülerinden biri olan Phuklet’te geçirdiğimiz bu 8 gün sonunda şunu söyleyebiliriz ki, Phuket gerçekten cennetten farksız güzel bir ada. Muhteşem koyları ve yemyeşil doğasıyla kesinlikle ziyareti hak ediyor.  Sezon ortasında değil ama sezon sonunda burada 1 hafta hem dinlenme hem de gezip eğlenme açısından süper olabilir. Tam günlük James Bond Adası turu ve yarım günlük Khai Adası turu kesinlikle yapılmalı. Phi Phi Adası için bizce doğru yer Krabi; Phuket’ten gidildiğinde zamanın büyük bölümü yolda geçiyor (1,5 saat gidiş, 1,5 saat dönüş) ve hızlı tekneyle gidilmesine rağmen Phi-Phi Adası’nı keyifle gezmek, denizin keyfini çıkarmak, arkadaki plaja gitmek,…. vs için yeterli zaman kalmıyor.

Evet.. 14 Şubat’ta başladığımız ve 17 Mayıs itibarıyla sona erecek Güneydoğu Asya seyahatimizin sonuna geldik sayılır. Zaman son derece hızlı su gibi akıp geçti; yarın Bangkok’tan kalkacak uçağımızla önce Kuala Lumpur’a oradan da İstanbul’a geçmiş olacağız. Evimize, ailelerimize, dostlarımıza, kızlarımız Badem’le Pakize’ye ve güzel oğlumuz Remzi’ye dönecek olmanın heyecanı iyiden iyiye içimizi titretmeye başladı.

Sevgili arkadaşlarımız Kemal ve Seçil’in burada bizimle olması en büyük güç kaynağımız; hem onları gezdirelim hem de hep birlikte eğlenelim diyerek gücümüzün son damlalarını kullandık. Buraya geldiklerinden bu yana neredeyse her gün tavuklu pirinç haşlaması yiyen ve “tatlıııııı, kuru fasülyeeee, patates kızartmasııııı, peyniiiiir, zeytiiiiin” diye inleyen arkadaşlarımız, bizim nasıl olup da 3 aydır buralarda hayatta kaldığımızı anlayabilmiş değiller; zaten her ikimiz de 6-7 kilo zayıflamış durumdayız. Bu tur, diyet yapmak isteyenlere itina ile tavsiye olunurJ