15 Kasım 2019 Cuma

Ukrayna gezi notları: Kiev ilk gün

Başkent Kiev 2 Kasım 2019

Bugün Ukrayna'daki ilk günümüz; sabah saat 01.00 gibi Kiev Borispol Havalimanı'ndaydik. Pegasus Airlines  sağolsun Aysegul'un valizini kırmış, tekerleğin biri yok. Rapor tuttur vs derken alandan çıkmamız 03.00'ı buldu.

Ukrayna'da Uber gibi, Uklon,Bolt pek çok taxi uygulaması var. Bolt iyi fiyat verince tercih ettik; yaklaşık 20 dakikada eve ulaştık.

Pecherska bölgesinde Galinka (Gala) adında yaşlı bir ev sahibesinin evinde kaliyoruz.; bir airbnb evi burası. Sağolsun sabaha karşı varisimizi sorun etmedi ve bizi kabul etti; zira dökülüyorduk yorgunluktan, bir de saat 12'ye kadar bir yerlerde vakit geçirin deseydi n'apardik bilmiyorum.

İlk gün için bolca dinlenme, para bozdurma, yemek yeme ve biraz etrafı gezip ertesi sabah kahvaltısı için alışveriş yapariz diye düşünüyorduk ama kendimizi sokaklara atınca yorgunluğumuzu falan unuttuk, ucundan geziyi başlattık.

İlk iş para bozdurduk ; 1 TL bugün itibarıyla 4,36 Grivna (UAH). Ben $ Ayşegül de € getirmişti; dolar için 24.77, Euro için de 27.60 aldık. Zaten sonraki günlerde kurlar aşağı doğru öyle bir değişti ki bu kur görüp görebileceğimiz en yüksek kur olarak kaldı. Bu anlamda Kiev para bozdurmak için doğru yer olabilir; öncelikle başkent ve ticaretin turistin en yoğun olduğu şehir; dolayısıyla iyi bir rakam yakalarsaniz harcamayı düşündüğünüz paranın 2/3' ünü  bozdurmakta fayda olabilir. Hatta fazla miktar bozduruldugunda daha iyi bir oran bile alınabilir, denemek lazım.

Kiev, söyledikleri gibi katedraller ve parklar şehri. Her yer yemyeşil ve bu nedenle de başkent olmasının getirdiği kalabalık, trafik, gürültü vs cok rahatsızlık vermiyor.

Ukrayna'nın para birimi Grivna 1 Türk Lirasi karşısında 1/4 ama hayat gelirken okuduğumuz bloglarda yazdığı gibi öyle çok da ucuz görünmedi gözümüze. Daha ilk gün gerçi, biraz daha öğrenip genel bir bilgi edindikten sonra daha iyi yorum yapabilirim sanıyorum.

Konakladigimiz bölge Pecherska, Kiev'in sakin ve merkezi yerlerinden biri. Diğeri de Podil yada Podol olarak geçiyor. (Rusça Podol,Ukraynaca Podil telaffuz ediliyor) Bu arada Ukrayna'da Uraynaca konuşuluyor tabii ama yaşlılar Rusçayi da okumuş olduğundan telaffuzlarda Rusça-Ukraynaca böyle karisabiliyor. Mesela Galinka'ya "Podil'e gidiyoruz" dedim anlamadı; neresi neresi dedi durdu sonunda haritada gösterince "haa Podol Podol" dedi. Komik:))
Eskiden okullarda Rusça zorunlu dersken, su anda seçmeli dört dilden biri olarak görünüyor ve öğrenip öğrenmemek tamamen isteğe bağlı.

Kiev'in metro ağı gayet başarılı; elimizdeki haritaya gitmek istediğimiz yerleri ve metro duraklarını isaretledik; kısa yürüyüşlerle birlikte tüm turistik yerleri metroyla gezmek mümkün olacak gibi görünüyor.

Bugünün fotoğraflarında UNESCO Dünya mirası listesinde yeralan St. Sofia Katedrali, St. Mikhael Katedrali, Golden Gate, Tarasa Schevchenko Parkı, St.Andrew's yokuşu ve gözümüze keyifli görünen kareler var.
Golden Gate

St. Mikhael Katedrali ve Manastırı

Sovyet dönemi binalarından

Eski binalarda yeni isletmeler

Kiev'de heryerde harika grafitiler görmek mümkün

Bira markette 15-20 UAH arasında satılıyor (3,75-5 TL gibi)