27 Şubat 2019 Çarşamba

Fas gezi notları 3. gün Şafşavan-Tetouan-Larache

23 Şubat Cumartesi sabahı otelin hemen yakınında bir pastaneden sıcacık kruvasan ve kahve alıp kahvaltımızı yaptıktan sonra Tetouan'a doğru yola çıktık.

Şafşavan-Tetouan arası 65 km. Yol asfalt ve gayet güzel. Buralara bahar gelmiş, her yer papatya, ağaçlar çiçek açmış durumda. Yolda bir kahve molası için durduk, solumuzda  bir baraj gölü. Burası tur otobüslerinin de uğrak yeri herhalde, bir anda bir sürü otobüs ve insanla doluverdi. Birkaç fotoğraf çektikten sonra yola devam ettik.

Tetouan Şafşavan'a göre çok daha  küçük bir kasaba, ama Rif Dağı eteğinde çok güzel bir coğrafyası var. Medina UNESCO dünya mirası listesine alınmış  ama henüz tamamlanmamış, restorasyonu devam ediyor.

Ayrica Akdeniz kıyısında çok güzel kumsalları var. Bugün sırf buraları da görebilmek için Safsavan yakınındaki şelaleden vazgeçtik. Fena da karar vermemisiz, hem  Martil, hem M'diq   hem de  Fnideq 'i görmüş olduk. Hepsi birbirine 11-12 km mesafede yerler zaten. Bunlar için buralara gelinir mi derseniz kesinlikle Bodrum'un Gocek'in Datça''nin yada Marmaris'in koylarınin yanından bile gecemez bence.

Öğle yemeğimizi  Fnideq 'de yedikten sonra Larache'a doğru yola koyulduk. Asilah'i da görebiliriz diye planlamistik ama deniz mevsimi olmadığından sahil yerlerinin hepsi aynı; sakin, terkedilmiş, biraz da çöplük havasında.

Otobana girmeden Fas'ın kırsalını seyrede seyrede Atlantik  kıyısına  geçip güneye doğru yolaldik. Harika manzaralar arasında, yer yer sağlı sollu cam ormanlarının içinden geçerek 110 km'lik bir yolculuğun sonunda Atlantik Okyanusu kıyısında Larache'a ulaştık.
Bu gece buradayiz, fotoğraflar  Larache, Tetouan Medina, M'diq, Fnideq ve Martil'den.