2 Kasım 2017 Perşembe

Kotor Tam Gün 12 Ekim 2017

Bugün Tara Kanyonu, Durmitor Milli Parkı için Karadağ’ın kuzeyine soğuk iklime çıkmadan önce güneydeki son günümüz. Dolayısıyla isteğimiz, bugün Kotor’u adım adım gezerek biraz dinlenip keyif yapmak. İlk geldiğimiz gün ancak gecesini görebildiğimiz Kotor bugün kalesi, sokakları, nefis kokulu böreklerin satıldığı fırınları ve canlı müzik eşliğinde yemek yenen kafeleriyle bizim hizmetimizde :)

Sabah balkonumuzda nefis bir kahvaltı yaptıktan sonra otogara geçip yarın için Niksic otobüs biletlerimizi alıyoruz. Sabah 08.30’da kalkacak otobüs 2-2,5 saatte Niksic’e varıyor bilet fiyatı 6€.

Bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim: Balkanlar gezisinde içme suyuna hiç para harcamıyoruz. Buralarda suların tamamı içilir durumda. Yanımızda su şişelerimiz var sabahları kaldığımız yerde çeşmeden bir güzel doldurup gün boyu da şehrin değişik noktalarındaki çeşmelerden takviye ederek içiyoruz.

Yemek konusunu da Kotor’da kaldığımız sürece genelde akşamları odamızın terasında kendi hazırladığımız şeylerle çözdük. Mesela iki ayrı gün tereyağlı makarna yaptık, biri domates sosluydu diğerinin üzerine peynir rendeledik ve kekikle çeşnilendirdik, nefis oldu. Yanlarında Karadağ’ın harika şaraplarından içtik. Gecenin devamında şarabımıza eşlik eden çerezimiz ve meyvelerimiz vardı.

Diğer gün ekmek ve konserve aldık yanında knorr’un hazır soslarıyla domatesli kapyalı kırmızı soğanlı nefis salata hazırladık.  Bosna Hersek’ten getirdiğimiz şaraplarla harika bir yemek oldu yine. Bir gece de kıydık paraya :) ve dışarı çıktık.   Eski Kotor’un hoş mekanlarından birinde 14€’ya balık+şarap+salata menü vardı harika da canlı müzik yapılıyordu. Sadece müzik bu paraya değerdi zaten, yemek bedavaya geldi sayılır :)

Yani demem o ki Avrupa’da yeme içme işi öyle gözde büyütülecek kadar pahalı değil; hele bizim gibi dağ bayır gezen sırt çantalılar için pek çok alternatif çözüm var.

Bugüne dönersek, Kotor sezon sonu olmasına rağmen hala çok kalabalık. Stari Grad’ın girişine yakın meyve tezgahlarından biraz meyve alıp ilk gördüğümüz çeşmede yıkadıktan sonra yavaş yavaş şehrin sokaklarında dolaşmaya başlıyoruz. Burada da çok Türk var, sürekli Türkçe konuşanlarla karşılaşıp selamlaşıp yolumuza devam ediyoruz. Kalenin çıkış noktasını bulup yukarısı için 3€ ödedikten sonra yavaş yavaş taş merdivenlerde yükselmeye başlıyoruz.

Cebimizde leblebimiz ve Figen’in çantasında da biramız var. Planımız yukarıya çıktığımızda manzaraya karşı bira-leblebi keyfi yapmak :) Çıkış kesinlikle zor değil gözünde büyütenler için söylüyorum dura dinlene ve her dönüşte aşağıda güzelleşen manzarayı izleyip fotoğraflayarak 45 dk kadar sürüyor.

Nihayet yukarıya geldiğimizde terlemiş durumdayız ama kesinlikle DEĞDİ ! Gerçi biz bir gün önce daha da tepeden bu manzaranın ağabeyini görmüş durumdayız ama olsun bu seferkini adım adım yükselerek, alnımızın teriyle elde ettik bunun da keyfi başka tabii J Hemen üzerimizi değişip Kotor’un yukarıdan muhteşem manzarasıyla birkaç fotoğraf daha çektikten sonra hafif aşağıya yönelip (yukarıdaki kalabalıktan sıyrılıp) sakin bir manzara noktasında biralarımızı açıyoruz. Buraların en meşhur birası Niksic’in tadı nefis, hele böyle yorgunluk üzerine süper!! Ardından tabii ki çıkıştan çok daha kısa süren iniş başlıyor.

Kotor sokakları kalabalığa rağmen hala cazip. Kafeteryalardan birinde oturup birer yorgunluk kahvesi içelim derken müziğin sesine doğru yöneliyoruz. Scorpio adında bir yer.. gayet sakin dingin güzel gitar çalan bir ikili var. Bildiğimiz bütün nostaljik parçaları birbir çalıyorlar, insanlar kimi yerinde nakaratı söylüyor kimi yerinde elleriyle tempo tutuyor. İnsanın canı kalkıp dans etmek istiyor, öyle güzel çalıyorlar.

Kahve-müzik keyfinin ardından yine sokaklardayız; ayaklarımıza kara sular ininceye kadar turlamaya devam ettikten sonra karnımızı yine nefis bir parça taze börek ve ayranla doyuruyoruz. Börek yemekten hala bıkmadık, ikimiz de hala sıcak böreğin kokusuna dayanamıyoruz J bakalım ne zaman yeteeeer! diyeceğiz. :)

Sabah erken yola çıkacağımızdan son bir kere daha deniz yapmak ve bir şeyimizi unutmadan hazırlanıp acelesiz toparlanmak için artık eve dönme vakti.