7 Temmuz 2013 Pazar

Piura'dan Peru'dan Ekvador'a Geçiyoruz

15 Şubat 2013 Cuma.. Ecuador'un dünya mirası listesinde yeralan ve İnka'ların bu kıtada Cusco'dan sonraki ikinci büyük şehri olan Cuenca'dayız.

Dün gece saat 12.15 'te Peru sınırından Ekvador'a geçerken sınır görevlisinden öğrendik ki Peru 14 Şubat 2013 itibarıyla -yani aynı gün- Türkiye'ye vize uygulamasını kaldırmış.. Onca stres, sıkıntı, boşu boşuna La Paz'da beklediğimiz bir hafta için söylenecek bir şey yok tabii artık:( Gecikmiş bir hareket olmasına rağmen emeği geçen herkesin ellerine sağlık.. En azından bundan sonra buralarda kimse bu boşuna debelenmeleri yaşamayacak....

Sabah saat 06.00 gibi Loja'daydık; bu arada Piura-Loja geçişi Peru-Ekvador geçişleri içinde en sorunsuzu diye okumuştuk; gerçekten de hiç bir sorun yaşamadan, çantalar mantalar dökülüp saçılmadan önce Peru'dan çıkış, 50 mt ileriden de Ekvador'dan giriş alarak yolumuza devam ettik. Loja Internasyonel'in günde 3 seferi var Loja'ya.. Sabah 09.00 öğle 13.00 ve akşam yine 21.00.. Biz hem sabah biraz uzun uyuyup dinlenelim hem de biraz şehri de görelim diyerek akşam otobüsünü tercih etmiştik; iyi de etmişiz sınır son derece sakin, görevliler gayet rahat ve kibardılar.. Loja'dan hemen bir başka otobüse atlayıp 4 saat daha ilerideki Cuenca'ya vardığımızda saat sabah 10.30 civarıydı.

Buradan Guayaguil oradan da Santa Elena'ya devam edeceğimizden terminal civarından pek de uzaklaşmadan bir hostele yerleştik ve biraz dinlendikten sonra hem şehri keşfedip hem de karnımızı doyurmak üzere dışarı çıktık. Bu arada Ekvador'un resmi para birimi Amerikan Doları; dolayısıyla kambiyo arama derdimiz geçici bir süreyle rafa kalkmış durumda..

Piura-Ekvador sınırına kadar geçtiğimiz kısmen çöl alanlar tamamen biriket evlerden oluşuyordu; Ekvador'un sınır şehri Macara'dan itibaren ise biriket evler yerlerini betonarme evlere bıraktı; ayrıca her yer yemyeşil, topraklar ekili, bahçe içindeki evler gayet bakımlı temiz ve boyalıydılar. Peru'dan farklı olarak burada Indigenous nüfus fazla; İnkaların torunları esmer tenli, uzun örgülü saçlı erkekler ve Bolivya'daki gibi rengarenk valonlu etekleri ve şapkalarıyla kadınlar..

Cuenca koloniyal binaları, kiliseleri ve katedralleriyle son derece fotojenik bir şehir. Şehrin kuzeyinde İnkaların Ekvador'daki en büyük yerleşim yeri İngapirca yeralıyor; ancak Machu Pichu'yu gördükten sonra açıkçası bize pek de cazip gelmedi..

Yarın şehri biraz daha gezip civarda neler var keşfetmeye çalışacağız; sonraki hedefimiz önce buradan 4 saat ileride yeralan ve kıtanın en tehlikeli, suç oranı en yüksek şehirlerinden biri kabul edilen Guayaguil'e oradan da Pasifik sahiline inmek..