5 Eylül 2013 Perşembe

Güney Bolivya'da ikinci durağımız: Tupiza

28 Mart 2013 Çarşamba.. Tupiza Bolivya’nın güney sınırında, özellikle Arjantin’den gelenlerin en sık kullandığı sınır geçişi olan Villazon’a 85 km uzaklıktaki ilk kasaba..

Hemen göze çarpan özelliği atları, rengarenk dağları ve güler yüzlü, sakin insanları.. Bolivya’nın güneyinde gerçekten çok farklı bir hava var; kendimizi Bolivya’da değil de Arjantin’de gibi hissediyoruz buralarda.. Aynı duyguyu Tarija’da da yaşamış ve paylaşmıştık; insanlar yardımsever, etraf daha temiz ve gelir düzeyinin Bolivya geneline göre biraz daha yüksek olmasından olsa gerek  insan manzaraları farklı, bu arada hayat da azıcık daha pahalı tabii..
Arjantinlilerin siestası burada da var; “çalışmak için yaşamak yerine yaşamak için çalışmak” durumuna mecburen biz de alıştık; işimizi ona göre ayarlıyoruz; zira her yer saat 13.00 dedi mi kapanıp 16.00’ya kadar tek bir kepenk bile açık olmuyor..

Şehir merkezi gayet küçük ve pek çok kasabada olduğu gibi yapılacak fazla bir şey yok. Ancak etraf son derece keyifli.. Kasabanın 7-10 km civarında rengarenk dağlarla çevrili vadiler, kanyonlar ve yürüyüş yolları var.  Günübirlik cip ve at turları yapılıyor, bunu yanı sıra bisiklet kiralayarak da yakın çevreyi keşfetmek mümkün.

Hostel Alvarez’de kalıyoruz; rahat, huzurlu, temiz ve her şeyden önemlisi mutfağı var. Tanıştığımız genç Fransız çiftle Kuzey Arjantin hakkında laflayıp önümüzdeki haftalar için biraz bilgi aldık; bunun dışında iki gün boyunca bolca dinlenip “Kemal’den filmler” dosyamızdaki izlenmeyen filmleri tarayıp Tarija’daki gezilerin ve yürüyüşlerin ardından yorgunluk attık.

Bugün üçüncü günümüzdü; kasabanın 7 km uzağında yeralan Inka Kanyonu’na ve Valle de Los Machos’a yürüyüş yaptık. Yaklaşık 3 saatimizi alan gezide, hafiften Kapadokya’yı andıran çeşitli kaya formları, dev kaktüsler ve rengarenk toprak-kaya karışımı dikitlerin bol bol fotoğraflarını çekerek güzel bir gün geçirdik.

Tupiza’da bolca tur firması var; en çok satılan turlardan biri Salar de Uyuni Turu. Bu tur 3 noktadan satın alınabiliyor; Şili’de San Pedro De Atacama, Bolivya’da da Uyuni ve Tupiza.. Diğer iki yerde daha kısa süreli (1 günlük veya 2 gece 3 günlük) turlar da satın alabilmek mümkün ancak Tupiza’daki turlar sadece 4 gün 3 gece olarak yapılıyor. Tur kapsamında Uyuni Tuz Düzlükleri yanında Avaroa Milli Parkı, Laguna Verde, Laguna Blanca, Salvador Dali Çölü, Laguna Colorada&Göller Bölgesi, Gayzerler, Arbol de Piedra ve Kaya Vadisi var..

Tupiza’yı ve çevresini gezmeye devam ediyoruz; bu arada atlar biraz agresif durmakla beraber çok güzeller. Üstelik burada çok pahalı da değiller; saati 30 bob yani 7,5-8 TL gibi.. Havanın güzel olduğu bir gün “bir cesaret” deyip üç saatlik turlardan satın almak için can atıyoruz ama bakalım hayırlısı!!