5 Eylül 2013 Perşembe

İpiales'te 2 Uzun Gece

03 Mart 2013 Pazar.. Neredeyse hiç rüya görmedim bu gece; belki de hiç uyumadım bilemiyorum.. Sabah bir bacağım tutuk ve cenin gibi büzülmüş vaziyette uyanıyorum; yanımda Bora hala uyuyor ve ben de biraz daha uyumak üzere tekrar gözlerimi kapatıyorum. Etraf sessiz, gün yeni ağarıyor..

Birazdan otobüs çalışmaya başlıyor; bu arada içeriye bir satıcı girip bağırmaya başlıyor “empanadas cafe un dolar”.. Kısa süre sonra otobüsün içini ağır bir  empanadas ve kahve kokusu sarıyor; Bora’yla yavaş yavaş kalkıp dışarı çıkıyoruz. Dışarıda bir lavabo bulup elimizi yüzümüzü yıkayıp tekrar insana dönmeye çalışıyoruz. Hemen köşede bir cafe var girip birer kahve söylüyoruz. Yanımızda poğaçalarımız var; çıkarıp kahveyle birlikte atıştırıyoruz.

Saat 10.00 gibi civardaki polis sayıları artıyor, sınır polislerine motorsikletli birkaç ekip daha katılıyor. Galiba Ormeno firmasının otobüsü ve burada mahzur kalanlar için bir şeyler yapılmaya, telsizlerle izin benzeri bir şey alınmaya çalışılıyor ama nafile! Öğrendiğimize göre bugün eylemin 6 günü ve 7 gün süreceği söylenen eylemin bitmesi için en az 24 saat daha var.. Sorun kahve üreticileri ile hükümet arasındaki fiyat anlaşmazlığı. Kahve üreticileri hükümetin kahve için belirlediği düşük taban fiyat nedeniyle uzun zamandır sorun yaşıyorlarmış ve 5 gün önce büyük tomruklarla tüm otoyolları kapatıp eyleme geçmişler..

Yaşam felsefemiz itibarıyla kahve üreticilerinin yanındayız; keşke bizim memleketimizde de çay, tütün, pamuk  üreticileri benzer direnişler yapsalar ve hatta biz de gidip yanlarında yer alsak diye düşünüp eylemcileri gönülden destekliyoruz; bizim asıl bozulduğumuz  Ormeno firmasının bu bileti bize satarken Kolombiya’daki bu grev konusunda hiç bir uyarıda bulunmaması. Yani Quito'da veya Otavalo'da birkaç gün fazladan kalıp grev bitince Kolombiya'ya geçmek varken buralarda otobüslerde gecelemek zorunda kalmayı bir türlü hazmedemiyoruz ama yapabilecek bir şeyimiz de yok. Günlerden Pazar, civarda derme çatma bir lokanta ve otel dışında hiç bir şey yok ve en kötüsü de İspanyolca bilmiyoruz ..