2 Mart 2014 Pazar

Palawan Adası'nda ikinci durağımız Port Barton

2 Mart El Nido - Port Barton

Saat 07.00 Puerto Princesa otobüsü için biletlerimizi aldık. Kişi başı 140 Peso yani 7 TL. Planımız Roxas terminalinde inip oradan da Port Barton için bir jeepney’e binmek. Öğrendiğimiz kadarıyla buradan sonra jeepneyle 45 dk daha gitmemiz gerekiyormuş.

Sabah saat 06.30 gibi kaldığımız evden ayrılıp terminale gitmek için bir trcycle’a atladık. Cherry firmasına ait otobüs tam saat 07.00 hareket etti; son derece soğuk hatta dondurucu sabah serinliğinde kapı pencere açık devam eden yolculuğumuz 3,5 saat sonunda geldiğimiz Roxas’ta bitti; bu arada hava da epeyce ısınmış ve üşüme durumumuz sona ermişti. Terminalin sağından ilerleyip yandaki diğer terminale geçtik ve orada bekleyen jeepney’e çantalarımızı koyduk. Roxas’tan Port Barton’a öğleye kadar sürekli jeepney bulmak mümkün; sadece saat 12.00’yi geçirmemek gerekiyor aksi halde tek gidiş şekli Puerto Princesa-Port Barton sapağına kadar gidip oradan otostop yapmak.

Roxas-Port Barton arası jeepney yolculuğu tam bir maceraJ; içeriye yolcular tıklım tıklım dolduktan sonra yukarıdaki bagaj bölümüne binilmeye başlanıyor, orası da dolduktan sonra gelenler artık jeepney’nin sağına soluna yapışıp sarkık vaziyette yola devam ediyorlar. Bu arada jeepney’nin yukarıdaki bagaj kısmında insanların yanısıra çeşitli malzeme dolu; yani ne bileyim çimento torbasından yiyecek çuvallarına kadar tepeleme yük de taşınıyor. Yollar zaten tangır tungur ve toz duman; içeride nefes almak çok zor; ağzımızı burnumuzu buff gibi kullandığımız eşarplarla kapatıyoruz ama faydasız. Jeepney’nin ön camı da kelebek cam gibi yapılmış, yola çıkınca şoför onu da açıyorJ böylece 45 dakika her yer açık üst üste ve kımıldayacak bir milim bile olmaksızın Port Barton’a varıyoruz.

Port Barton son derece şirin, küçük, sessiz sakin ama gayet temiz bir köy. Jeppney’den inilen yer turizm enformasyon ofisinin hemen yanı; dışarı çıkıp biraz soluklanmak ve birbirine kaynamış kemiklerimizi açmak için oturuyoruz. Turizm ofisi gayet iyi işletiliyor; nerede kaça kalınır, tekne turları ne kadar, ne zaman vb her türlü sağlıklı bilgiye bu yoldan kolaylıkla ulaşılabilir.

Sahile bakan El Busero adında bir hostelde oda buluyoruz (500 Peso/gece); hem restoranı hem de son derece keyifli geniş bir terası var. Yemek işini de burada hallederiz diyerek yerleşiyoruz. Önce 3,5 saat buz gibi otobüs arkasından da 45 dk toz duman jeepney’den sonra yorgun düşmüş durumdayız. Kendimizi duşa atıp arkasından da hafif bir uyku çektikten sonra uyanıyoruz. Sahilde gün batımı zamanı; ağır ağır kumsalı baştan sonra geçip nerelerde neler var keşfetmeye çalışıyoruz. Hava iyice karardığında geri dönüp restorana oturuyoruz. Bora kocaman güzel bir balık ve pirinç sipariş veriyor ben de buraya özgü bir sebze yemeği olan chopsuey ile pirinç söylüyorum. Toplam hesap 18 TL geliyor.

Burada da tekne turları var ve fiyatlar El Nido’nun yarısı kadar (öğle yemeği dahil 700 Peso/kişi). Tekneler 4 kişilik ve organizasyon yine turizm informasyon
tarafından yapılıyor. Gitmek istediğiniz tura isminizi yazdırıyorsunuz onlar tekneyi ayarlıyorlar, sabah belirlenen saatte gelip binip gidiyorsunuz.

Planımız burada 2 gece kalıp buradan başkent Puerto Princesa’ya geçmek. Yarın biraz daha resim ve Port Barton’la ilgili bilgiyle beraber görüşmek üzere iyi geceler J