5 Nisan 2014 Cumartesi

Langkawi’de bir Türk işletmesi : Mr.Kebap (Turkish Kebap) ve Akgün ailesi

4 Nisan Langkawi'den ayrılıyoruz
Bugün adadaki son günümüz yarın sabah buradan ve Malezya'dan ayrılıyoruz. Bu arada Langkawi’de bir de sürpriz yaşadık ve neredeyse 2 aydır dolaştığımız Uzakdoğu Asya’da ilk kez burada bir Türk işletmesi ile karşılaştık; Mr.Kebap (Turkish Kebap).
İşletmenin sahipleri Akgün ailesi, Cenang Plajı’nın en işlek ana caddesinde yeralan bu küçük dükkanda akşamları tavuklu, kuzu etli dürüm kebap, Türk kahvesi, çay, ayran ve limonata servisi yapıyorlar.
Akgün ailesinin Malezya macerası 8 yıl kadar önce küçük oğullarının Malezya’da master yapmaya karar vermesiyle başlamış, derken maaile kendilerini önce Kuala Lumpur’da daha sonra da Langkawi’de yaşar bulmuşlar. Birbirlerine son derece bağlı bu güzel ailenin hayatlarının akışını tamamen değiştirecek böylesine radikal bir kararla Malezya’ya yerleşme hikayeleri bize son derece hoş ve imrenilesi geldi açıkçasıJ
Bu arada Turkish Kebap'ın afişlerinde baklava da var ve aslında görür görmez bizi can evimizden vuran da tabii ki baklavaydı ama ne yazık ki baklavayı ilk başladıkları dönemde bir süre yapıp sonradan kaldırmak zorunda kalmışlarL
Malezya’da cevizin hemen hemen hiç olmadığını, şam fıstığının da lezzetsiz ve bayat olduğunu söyleyen Şule Hanım bir dönem yer fıstığıyla yapmaya çalışmış, ama gayet meşakkatli ve aslında tamamen ayrı bir iş kolu olan baklavayı istedikleri kalitede ve lezzette sürdürmekte zorlanmışlar. Yapabilseler tepsi tepsi satılabilecek bir pazar var aslında ama her şeyin (köy tereyağının, cevizin, Antep fıstığının vs.vs.) yerinden gelmesi şartıyla.. Akşamları son derece kalabalık olan ve lezzeti çok beğenilen dürüm kebabın yanına Bora “geleneksel tatlılarımızdan  irmik helvasını koyabilirsiniz” diye önerdi ve bu fikir onların da çok hoşuna gitti; hani dondurmalı falan süper olur gibisinden.. ama yeni bir iş, yeni bir uğraş tabii ve bu yoğunlukta fırsatları olur mu bilmiyoruz J
Yağmurlu geçen bir gece hariç her gece ziyaretlerine gittiğimiz ve sohbet etmekten son derece keyif aldığımız  bu güler yüzlü, samimi ve misafirperver aile sayesinde Langkawi’yi biz de çok sevdik, sanki biz de buralıymışız gibi hissettik ve benimsedikJ
Langkawi Adası’nda gezebildiğimiz yerler arasında Tengorak Plajı küçük ama  pırıl pırıl deniziyle en çok hoşumuza giden yerlerden biri oldu. Adanın Kuzey batısında yeralan plaj, Datai Koyu’na gelmeden 3-4 km önce sağda yeralıyor. Etrafta  maymunların serbest dolaştığı, zaman zaman gelenlerin çantalarından yiyecek aşırdığı Tengorak Plajı’na tenha olması dolayısıyla özellikle sabah saatlerinde gidilmesini öneririz.
Adanın bize göre en güzel plajı ise Pantai Kok.. Cenang Plajı’na sadece birkaç km uzakta batıda yeralan bu plaja taksiyle veya motorsiklet kiralayarak gitmek mümkün. Yine sabah saatleri en uygun saatler; hem su pırıl pırıl hem etraf tenha hem de güneş çok yakıcı olmadığından denizin keyfi doya doya çıkarılabiliyor.
Yarın itibarıyla Malezya'dan ayrılmış olacağız; Tayland rotamız Satun'dan başlıyor. Oradan Hat Yai üzerinden Phangan Adası’na geçmeyi planlıyoruz. Malezya seyahat notlarımız burada sona eriyor; Tayland notlarında görüşmek üzere şimdilik hoşçakalınJ