17 Ekim 2018 Çarşamba

Annapurna Circuit 11.etap Tattopani-Gorephani

17 Ekim 2018 Onbirinci etap da bitti yarın Poon Hill yapıp Pokara'ya geri döneceğim. Tattopani'nin kelime anlamı sıcak su. Burasi doğal kaplıcaların şehri. Hem cok gec vardığımızdan, hem de çok kalabalik oldugundan ben gitmedim oteldeki sicak dusla yetindim. Gunduz gozuyle bakmak lazım 😉 guzelse burada ekstra 1 gün mola verilebilir.

Bugun Tattopani'den Ghorephani'ye gitmek üzere saat 08.00 gibi yola çıktık. Yine yukseliyoruz. 1200 mt'lik Tattopani'den 2900 mt'ye Gorephaniye çıkacağız. Onumuzde 1700 mt'lik bir irtifa var ama artık aklimatize oldugumdan böyle yüksek rakım farklari beni etkilemiyor. Annapurna Circuit'teki 12. günüm, 190 km'yi geride bırakmış durumdayım ve artık bitirmeye 2 gün kaldı.
Tattopaniden ciktigimizdan itibaren binlerce merdiven çıkarak once Ghara'ya oradan da yine aynı şekilde merdivenlerle yükselerek 11.00 gibi Shikha'ya ulaştık. Manzaralar muhteşem, Karadeniz yaylalarında dolaşır gibi hissediyorum. Su anda bulundugumuz rakım 1950 mt. Yani 3 saat içinde 750 mt çıkmış olduk. Biraz zorlayıcı bir temposu var bu parkurun ama bu kadar yükselmeden de güzel manzalar goremiyor insan.
Yemekten sonra Shikha'dan tekrar hareket edip bir sürü daha merdiven çıkarak Shikha'nin diğer mahallelerinden geçtik. Aşağı Shikha Orta Shikha Yukarı Shikha derken derin bir orman içinde kaybolduk. Adeta yeşile gömülmüş gibiyiz.
Çıkıyoruz çıkıyoruz devamlı yukseliyoruz ve hiç ses seda yok. Son derece huzurlu bir ortamda devamlı yürüyoruz. Altıncı saatin sonlarında artık Chitre görünmeye başladı. 2350 mt'deyiz. Yorgun ve halsizim ama öyle keyifliyim ki anlatılması zor bir çelişki bu😊

Chitre'den Gorephani aşağı yukarı 1,5 saat ama Gorephani'nin rakımı 2870 mt yani 520 mt daha yükselmemiz gerekiyor. Chitre'de bir çay molası verip yürümeye devam ediyoruz ve evet saat 17.15'te nihayet Gorephani'deyiz. Kabaca 9-9,5 saattir aralıksız yürüdükten sonra 2870 mt'de Gorephani'deyiz.