4 Ekim 2018 Perşembe

Kathmandu'da ilk gün

4 Ekim 2018 Kathmandu

Kaldığım yeri hostelworld aracılığıyla buldum. Sadece 2 aylık bir isletme. Eksikleri var tabii ama sahipleri iyi niyetli durust ve guleryuzlu bir aile. Odam giris katinda olduğundan sokak kopekleriyle gereksiz bir yakinliga sahibim. Butun gece hirlayip havlayip durdular. Bir ara yavrularin aci aci viyaklamasindan rahatsiz oldum çıkıp bakayım dedim ama sonra susar gibi oldular.. derken dalmisim herhalde. Sabah baktim herkes mutlu.
Bugun hem dinlenip hem de ufak tefek eksiklerimi tamamlamak niyetindeyim. Sim kart ve içme suyu için temizleme tableti alacağım bir de yara bandi. Kamp yukuyle uzun yuruyuste mutlaka ihtiyacım olacaktir.

Öğleden sonrami Thamel Meydanı ve civarindaki sokaklarda geçirdim. İstanbul'un Mahmutpasa'si yada İzmir'in Kemeralti'si gibi aranilan herseyin bulunabilecegi bir yer. Gerci eczane bulmak pek kolay olmadi, epeyce aradım. Temizleme tabletleri 50'lik, fiyatı 250 rupi (2$ gibi).
Sim kart için de epey dolaştım. Her yerde Ncell bayii var ama fiyat tutturabildigine !! 500 diyen oldu, 700 diyen oldu sonunda bir yerden 300 rupiye aldim. Bir fotoğraf ve pasaport istediler, kısa bir form var doldurulan, sonra hemen aktive oldu.

Yerel sim kart önemli cunku yarindan sonra 15 gun kadar dogada olacagim ve yuksek irtifadaki bu yerlerde yemek su telefon duş elektrik gibi herşey EXTRA!
Thamel meydaninin sokaklari dar, karanlik ve pek cok yeri asfaltsiz toz toprak icnide. 2015'teki buyuk depremde Katmandu dahil pek çok şehir büyük zarar görmüş. Tamam Nepal fakir bir ülke ama dunyanin pek çok ülkesinden gelen yardıma ragmen baskent sokaklarının bile yenilenememis olmasi, burada da herseyin yolunda oldugunun, yönetim sisteminin gayet iyi ve adil islediginin gostergesi.
Aksamuzeri ansızın bastıran yağmurda sigindigim cafede güzel bir yorgunluk kahvesini istikten sonra hostele donup akşam yemeğimi yedim. Şimdi yarın sabah binecegim Pokara otobusu icin çantamı hazirliyorum. Bu arada hostel için kahvaltı dahil 300 rupi, aksam yemegi için de 100 rupi toplam 400 rupi yani 3,5$  ödedim.

Momo Nepallilerin en gözde yemeklerinden biri. Sebzeli tavuklu ve etli 3 cesiti var

Lisa'nin yemeklerinden biri.. Sarımsaklı mercimek çorbasi soya fasulyesi ıspanak  pirinc ve salatalik

Soldan sağa baba(Hari)anne(Lisa)oğlan(Arit) Kathmandu Homestay&Hostel

1 yorum:

  1. Yazu ve resimlerini takip ediyor hep yanında hissediyorum basarilar.

    YanıtlaSil