13 Ekim 2018 Cumartesi

Annapurna Circuit Manang'da 2.gun


12 Ekim 2018 Manang(3540 mt)'da ikinci günüm. Başlangıçtan itibaren bakarsam 90 km'yi geride bırakmış durumdayım. Annapurna Circuit'in zirvesi Thurong La Pass (5461 mt) için önümde 2 etap var. Bugünü de Manag'da geçirip aklimatize olduktan sonra, önce 4200'deki Yak-Karka'ya ardından da Thurong High Camp(4850 mt) 'e ulasmayi planliyorum. Herşey yolunda giderse 14 Ekim Pazartesi sabaha karşı saat 04.00 gibi zirve yürüyüşüne başlayacagim. Böylece henuz sis bastırıp rüzgar sertlesmeden ve tabii görüş netliği en iyi durumdayken  (08-08.30 gibi) Thurong La zirvede olabilirim. Burası Annapurnas Conservation Area'nin en yüksek noktası. Şansım varsa muhteşem fotoğraflar cekebilir, tum Annapurnalari (l-ll-lll-lV) ve beraberinde Nilgiri (7061), Lamjung(6983), Manaslu (8156) ve daha pekcoklarini, olabilecek bu en yakin noktadan görebilir,  devaminda da sağlıkla Muktinath'a ulaşabilirim.
Daha önce de yazdığım gibi her yaştan bir sürü yürüyüş tutkunu ile birlikte yürüyoruz. Duraklarımiz farklı hizlarimiz farklı ama  sonuçta tutkun olduğumuz şey aynı. Birçok kişi direkt Pokara'ya uçakla geçmeyi planlıyor, bazılarıysa Tattopani (anlamı sıcak şuymuş)'deki kaplıcalarda birkaç gün dinlenip oradan Poon Hilal yapıp ardından Pokara'ya gitmeyi dusunuyor, bense henüz karar vermiş değilim.
Dün akşamdan beri sol ayak bilegimde belirgin bir agrı var. Odem giderici jel ve hap kullanip bir de dinlendiriyorum yarına birşey kalmaz umuyorum.  Bu arada Manang'da bir spor hekimi bir de eczane  var. Muayene ve reçete bedeli 45$. Ama eğer ilacinizi biliyorsanız, o zaman sadece ilaç parası ödeyip alabiliyorsunuz. 
Bugün sabahtan beri elektrikler kesik. Kahvaltıdan sonra birkac camasir yıkayıp mutfakta yemek hazırlayan hanıma yardım edip oyalandim. Hava güzel ama rüzgar hala devam ediyordu.

Öğleden sonra hala elektrik gelmeyince batonlarimi alıp Gangapurna Gölü'ne gitmeye karar verdim. Manang'in 20 dakika kadar ilerisinde yeralan göl, Gangapurna Dağı'nin eteğindeki buzuldan besleniyor ve kendisi de hemen yanından geçen Marsyangdi nehrine boşalıyor. Yukarı çıkan patikadan bileğimi kollayan kollaya çıkıp tepeden manzarayı seyrederek biraz fotoğraf çektim. Derken birileri geldi şurası 3.800 mt burası 3.900 mt derken konuşa konuşa 4000 mt'ye kadar ulaştık. Hem iyi bir aklimatize çıkışı oldu, hem bileğimi denemiş oldum hem de yukarıdan Thilico Peak'i ve Throung La Pass'i görup fotograflayabildim.
Su anda oteldeyim, elektrikler hala yok ama jeneratör eksikliğini hissettirmiyor. Yemek salonunda soba çıtır çıtır yanıyor, hersey yolunda.. yarınki Yak-Kharka yürüyüşü için hazırım 😊😊






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder