9 Ekim 2018 Salı

Danaqiu- Chame 4.etap Annapurna Circuit

9 Ekim 2018 dördüncü etap Danaqiu- Chame. Hergun biraz daha buralı uyanıyorum. İlk günlerdeki  o "neredeyim ben" hali kalmadı uzerimde. Bugün kısa fakat dik bir rotam var o nedenle kahvaltıyı biraz yavastan aldım.. otelden cikisimizda saat 08.20 idi.
Kahvaltıda Tibet ekmeği ve sebzeli omlet yedim. Bizim yağda kızartılmış  mayalı hamurun mayasizi. Bu irtifalarda butçemi günlük 20$'la sınırlamaya çalışıyorum çünkü yazilanlara göre yukarıda herşeyin fiyatı 3-4 kat gibi.
Danaqiu çıkışında normal yoldan ayrılıp patikalara girdik.. Hep söylediğim gibi Mukes benim için büyük şans.. mecbur kalmadıkça yolda yürümeyi o da benim gibi sevmiyor. Girdiğimiz bu yol orman içinden dolaşan daha dik bir yol. Diğer yol mesafeyi biraz uzatarak dolana dolana yavaş yavaş yükseliyor.
Bu dik çıkış 1,5 saat kadar sürdü ve orman içinde ilerleyen dar patikalari ve merdiven şeklindeki kayalari takip ederek Timan köyüne ulaştık.
Timan'da bizi muhteşem bir Manaslu (8.156) manzarası karsiladi.  Sabah saatlerinde özellikle 11.00'e kadar görüntü son derece acik.  Dunyanin en yüksek daglarının eteginde dolaşmak muthis  bir deneyim benim için. Hep izledim.. hep düşündüm.. ve işte buradayim.
Birkaç fotoğraf çekip yola devam ettiğimizde yeni bir yol ayrımına ulastik ve yine "Manang Trail" tabelasini takip ettik.  Timan - Thanchok komşu köyler. Aralarındaki nehri ve kopruyu geçtikten sonra yemek yemek üzere mola verdik. Şimdi tam hasat zamanı dolayısıyla evlerin önlerinde mısırlar, elmalar, fasulyeler var serilip kurumaya bırakılmıslar.
Yemekten sonra tekrar Chame'ye doğru yola koyulduk ve 1 saat sonra tam karşımızda ağaçların arasından sıyrılan bir görüntü oluştu. İlerledikçe goruntu daha da belirginleşti. Dagilan bulutlarla birlikte karşımıza çıkan bu güzellikle herkes kameralarini telefonlarini ateşledi. Annapurna 2 (7.937) yaklaşık 20 dakika kadar bu büyülü manzarayı  görebilmemize izin versikten sonra bulutlarla yine yüzünü örttü.
Koto'dan sonra Chame yarım saatlik bir mesafe. Vardığımızda saat 14.30 gibiydi. Su anda 2850 mt'deyiz. Ben genelde 4000 mt'den sonra başağrısı vb sorunlar yaşarım o nedenle simdilik yorgunluk dışında önemli bir sorunum yok. 😉😊😊