3 Ekim 2018 Çarşamba

Annapurna Circuit / Nepal için hazırlıklar




3 Ekim 2018 devam.. biraz hazırlıklardan bahsedeyim

Hazırlıkları son günlere kadar uzatıp yavaş yavaş yaptım. Öncelikle okudukça araştırdıkça kafamda şekillenen ihtiyaçlar için kocaman bir liste oluşturdum. Annapurna Circuit 230 km'lik zorlu bir yürüyüş. Hem fiziken hem de beynen güçlü olmayı gerektiriyor ve bana gore en önemli şey sagligi kaybetmemek. O nedenle baştan kendimi "keyif almaya" hazırladım. İlla da bitirecegim demiyorum, ölmek var dönmek yok da demiyorum, sadece her anından keyif alacağım diyorum. Bol bol fotoğraf çekip, Nepal yemeklerini deneyip bu güzel ülkenin kültürel zenginliklerini yakından izlerken, 5000 metre irtifada yaşayan  Himalaya insanlarını tanımak istiyorum. Yol arkadaşları edinip farklı dunyalardan yürüyüş tutkunlarıyla tanışmayı umuyorum.
Ve tabii bu arada da dünyanın bu muhteşem  doğasında kendimle ve sınırlarımla uğraşmak niyetindeyim.
Çünkü boylesi uzun ve zorlu mücadele gerektiren faaliyetlerin aslinda insanın kendine yapilan yolculuklar olduğunu biliyor ve şimdiden müthiş heyecan  duyuyorum.
Şimdi gelelim yanima neler aldığıma.. Oncelikle çok şey almadim. Sadece ihtiyaç kadarini ayirip "bu da güzeldi, bunun altına bu iyi giderdi yada bunun rengi diğerinin modeli" gibi fanteziler yapmadan hazırladım  cantami. Porter'i da düşünüp akşamları çamaşır  yikamayi  yada çok  yorgun olduğumda yikamayip aynı t-shirtle ve çorapla😣😣 yola devam etmeyi göze aldim. 17 günlük trek ve 6 gün kültür turu toplam 23 gun için ;
5 kisa, 2 uzun kollu üst (hepsi termal)
1 polar ceket 1 de yelek
2 tam 1 şort olabilen pantolon
(pantolonlardan biri yuksek irtifa geceleri için kalin)
6-7 çift kisa, 1 cift de uzun kalın termal çorap
Alt üst içlik
1 uzun yağmurluk (çantamı da içine alabilecek cinsten)
1 kaz tüyü mont ve 1 windstopper
Uyku tulumu
Buff, bere ve eldiven ( 1 ince 1 orta kalınlıkta)
Şapka, gözlük, güneş kremi
Tozluk
Hafif bir sandalet
Yüksek konçlu 1/2 vibram yürüyüş ayakkabisi
Baton
500 ml'lik termos
Su torbası ve kapalı su bulamadığım yerler için 1 kutu su temizleme tableti
10-15 kadar lifli / kuru meyveli bar
7-8 tane fıstıklı karamelli bar (öldüm dediğim anlar için doping!!!)
Birkac paket kimyon (diare için birebir)
İlaç ve ilk yardım çantası
Kitap ve kişisel temizlik malz.
2 sırt çantası  60 lt ve 40 lt (elimdekiler böyle olduğu için) aldım.
Bu arada son olarak bikinimi ve minik bir havluyu da yanımda bulunduruyorum Pokara'da bir kaplıca ziyareti mümkün olabilir.
Büyük cantam 14 kg oldu küçük cantam da 6 kg ama aldığım yiyecekler azalarak gideceği için birkaç gün içinde çantalarım hafifleyecekler diye düşünüyorum. 



Katmandu Homestay den ilk görüntüler




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder