7 Ekim 2018 Pazar

Katmandu-Pokara turist otobüsü & ACAP TIMS izinler


Kathmandu - Pokara turist otobüsü icin 700 rupi ödedim. İlk konustugum rehber 25$ demisti. Ogle yemegi dahil diye de gayet makul oldygunu belirtmisti. Buraya gelince tesadufen ogrendim ki fiyat 5,5-6$. Ayrica butun otobusler öğle yemegi icin bir yerde duruyor ve herkes parasini odeyip istedigini yiyor.

Biletin onceden ayirtilmasi onemli. Ozellikle yuksek sezonda, onrezervasyon yapilmazsa yer bulmak zor olabilir.

Otobus sabah 07.00'de hareket etti, iki cantayla oraya mecburen taxiyle gidecegim diye dusunurken Hari sagolsun beni arabasiyla otobuse birakti.

Oldukça uzun ve yorucu geçen 8 saat sonunda Pokara'ya vardım. Yollar o kadar bozuk, her yer oylesine toz duman icinde ki yolculuk gercekten eziyetli oldu. Bu durumda benim gibi Annapurna Circuit yapacaklar icin dusuncem, yürüyüş Besisahar'dan başlayacağına göre Kathmandu'dan direkt Besisahar'a gitmek, izin vb işleri de burada yapıp ertesi gun yürüyüşe başlamak.
Round Annapurna sonunda zaten Pokara'ya donulebiliyor. Donulmesinde de fayda var zira Pokara Kathmandu'dan yüzlerce kat daha sakin, huzurlu bir sehir hem de dileyenler için canlı müzik, yamaç paraşütü, yuzme vb aktivite secenekleri de var.

Bu arada izin belgesi 2 adet. Biri ACAP denen Annapurna Conservation Area Permit, diğeri de TIM'S yani Trekker's Information System. İkisi icin 3800 rupi yani 32,5$ ödedim. 22,5$ ACAP 10$ TIMS. Bir adet vize fotografi ve pasaport gerekiyor. Formu doldurup verdiginizde 15 dakikalık bir işlem.
Yolculuktan ve izin belgelerinden birkac fotoğraf paylaşıyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder