8 Ekim 2018 Pazartesi

Gatte Khola - Danaqiu 3.etap Annapurna Circuit

8 Ekim 2018 üçüncü etaptayim. Bugün yeni bir yol arkadaşım var. Adi Mukes. Bir önceki porter/guide Arzun, annesinin rahatsızlanması dolayısıyla dun gece acilen Pokara'ya döndü. Epey uzun telefon trafiği sonunda  yeni bir porter/guide ile anlaşma sağlandı ve Mukes bu sabah 06.30'da oteldeydi.
Birkez daha yaşayarak anladım ki Nepal'de sorunları çözmek zannedildiği kadar zor değil. Çünkü insanlar cozum ortagi olmaya  açık ve ozellikle turistlere karsi inanilmaz yardimcilar. Ulkenin en onemli gelir kaynagi turizm olunca bu cok da sasirtici degil tabii ama yine de insan faktörü önemli. Bir kere daha belirteyim "Nepal güvenli ve gayet misafirperver bir ülke".
Sabah 07.30' da otelden ayrılıp yine dünkü gibi sürekli irtifa alarak 1300 mt'den 2200 mt'ye ulaştık ve şu anda konaklayacagimiz yer olan Danaqiu'dayiz. Bugünkü toplam yuruyusumuz 17 km.Yol boyu merdiven şeklinde kayalar aştık ve hep çıktık.
Gatte Khola'dan sonraki ilk durağımız Tal'a 11.00 gibi vardık, öğle yemeğini burada yedikten sonra nehir boyunca devam eden uzun bir tirmanisla önce Katre'ye ardından da Dharapani'ye vardık. Yol boyu yine harika manzaralar vardı, coskun akan nehir kiyisini takip ederek bir sürü kez çelik halat köprülerden geçtik.  İlk bakışta insanı çok  da rahatsız  etmeyen köprüler, üzerine çıkınca ciddi tedirginlik yaratıyor.  Özellikle  aşağıda akan nehrin çıkardığı seslerle birlikte insanda biran önce öte yakaya ulaşma ihtiyacı uyandırıyor.
Saat tahmin ettigimiz gibi 16.00 civarında Danaqui'ye ulaştık. Birazdan akşam yemeği yiyip dinleneceğiz. Yarınki hedefimiz Chame'ye geçmek ve orada konaklamak. Kısa fakat dik bir parkur daha bizi bekliyor o nedenle bolca su içmeye ve sağlam yemeğe çalışıyorum. Yasasin dahlbbath power!!! 😀😀Yemekler daha önce de yazdığım gibi irtifayla birlikte pahallaniyor.
780 mt'den 5461 mt'ye çıkılıp tekrar 900 mt'ye inilen bu zorlu maratonda beslenme işin en önemli kısmı. Aşağıda 350 rupiye yediğimiz dahlbbath burada 600 rupi. 50 rupilik çay 90 rupiye çıktı. Herşeyin katirlarla ve sherpalarla taşındığı bir ortamda fiyatların artması son derece doğal tabii ama bir yandan da çok belli ki dağ turizmiyle ilgili bir fırsat ekonomisi oluşmuş. Sanırım güzel olan tek şey artan fiyatlar nedeniyle yemek ve kahvaltı alana oda parası uygulamiyor hatta duşu dahi bedava veriyor olmaları.

Tibet ekmeği sebzeli omlet ve çay(kahvaltı)