22 Ekim 2018 Pazartesi

Annapurna Circuit sonrası Pokara'da dinlenme


Bugun Pokara'da üçüncü günüm. Resmi nüfusu 265.000 görünüyor ama sanki o kadar insan yasamiyormus gibi sakin bir yer burası. Phewa Gölü şehre büyük bir huzur ve aynı zamanda renk katıyor.

Palm Garden diye bir otelde kalıyorum. Odamın önünde göle bakan kocaman bir teras var. İlk günümde sirt cantamdaki bütün kirlileri yıkayıp bol güneşli terasta kuruttum. Epeydir elde çamaşır yikamamistim, 2 saatimi aldı ama sonunda  giyebilecek bir sürü şeyim oldu. Mis gibi kokuyor şimdi hepsi😉 Uzun ve yorucu Annapurna Circuit maratonunun ardindan burada oturup cayimi içip kitap okumak, gölü seyretmek ve tepemde uçan paraglaydingcileri izlemek gayet dinlendirici geldi bana. 

İkinci günden itibaren biraz şehri dolaşmaya çıktım.
Şehrin en güzel seyir noktalarından birisi tepedeki Peace Pagoda. Otobüsle belli bir yere kadar gidilip sonrasında yukarıya kadar yürünüyor. Ayni yönde Devi's Watefall  var. Büyük bir mağara  ve hemen yanında  mağaranın içine  boşalan bir şelale. Giriş 30 rupi (1,5 TL) önemli değil ama buna bile değecek bir şey yok. Son onbeş günde o kadar devasa şelaleler gördüm ki Devi's Watefall sadece zaman kaybı oldu diyebilirim.
Bu arada iyi ki Peace Pagoda'ya giderken ugramisim yoksa dönüşte gölü botla geçme zevkini kaciracaktim.

Peace Pagoda konum olarak çok güzel bir yerde. Ayakkabilarimi çıkarıp biraz dolaştıktan ve fotoğraf çektikten sonra tepenin arka tarafına doğru inen patikayi takip edip küçük bir koya vardım. Buradan Pokara'ya küçük botlar kalkıyor. Fiyat 520 rupi. Karsi kiyida birkac iskele var hangi iskeleye gitmek isteniyorsa oraya geçmek mümkün. Bu arada bu turu tersten yapmak da mümkün.

Bugün üçüncü gün,  biraz da etrafta ne var ne yok anlamak için bugün Bagnes Gölü'ne gittim. Annapurna Circuit'te tanıştığım biri Alman diğeri İspanyol iki arkadaşımla birlikte önce bir otobüse binip Bagnes köyüne gittik sonra da köyden yukarı doğru yürüyerek göl kenarına ulaştık. Pokara- Bagnes 1 saat kadar sürüyor. Direkt otobüs var, önünde "Phewa Lake to Bagnes Lake" yazıyor ve fiyatı 60 rupi (3 TL). Son derece rahatlatıcı, huzurlu bir doğası var buranin. Golde yüzülebiliyor gayet temiz. Küçük küçük oteller pansiyonlar var ama en önemli bayramlardan biri olan Dashain dolayısıyla bugün hepsi doluydu.
Pokara'ya gelindiğinde mutlaka Bagnes Gölü'ne gelinmesini ve burada 1-2 gün kalinmasini öneririm. Tam bir huzur ortamı gerçekten.






























































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder