7 Ekim 2018 Pazar

Ngadi-Gatte Khola 2.etap Annapurna Circuit

Ngadi-Gattikholo 2. Gün

Ngadi'den saat 07.30'da hareket ettik.
Bugün hava daha güzel. Aslında hemen hemen her gün böyle güneşli başlıyor ve saat 12'ye doğru bulutlanip birkaç saat yağdiktan sonra tekrar yarı güneşli yarı bulutlu bir havada yürüyoruz, derken 16.30 gibi konaklama yerine karar veriyoruz ve  orası mi burası mi derken tam odaya yerlesiyoruz..17.30'da hava karariyor.
Kahvaltı için akşamdan sipariş vermiştim. Sabah 2 yumurta, 2 tane capati  (ekmek) ve biraz reçel, yanında sütlü çayla kahvaltımı yaptim. Kahvaltı ve akşam yemeği için kabaca 12$ ödedim. İrtifa arttıkça bedeller de artıyor.Asagilarda 350 rupi olan dahl bath yukarı çıktıkça 500 rupi 700 rupi diye artarak fiyatlaniyor. Yataklar da öyle. Aşağıda 100 rupiye yatak bulurken yukarı çıktıkça rakam 300 rupi, 500 rupi oldu. Hatta High Camp'te 1000 rupi olduğu şeklinde  söylentiler var, bakalım gidince göreceğiz..
Yola çıktığımizda hava ve manzara gerçekten muhtesemdi. Bir süre yürüdükten sonra rota diklesmeye başladı, son derece güzel yollardan geçip hafif hafif sürekli yükselerek keyifli bir yürüyüşle Ghumre'ye geldik. Burada nefis bir şelale var, epey yüksekten dökülen  bu şelalenin karşısındaki restaurant gerçekten keyifli. Burada cokca telaffuz edilen "dahl bath power" siparislerimizi verdikten sonra ben hem telefonumu şarj ettim hem de boşalan tır ama çeşme suyu doldurup temizleme tableti attım ki öğleden sonra yollarda su aramayayim.
Şu işi çok önemli. Aynı Karadeniz gibi her yer şu, şelale, çeşme vs ama içmek için can atsam da içmiyorum. Şişe suları da hayli pahalı ve gergin en az 3 lt içiyorum dolayısıyla en güzeli temizleme tabletiyle suları dezenfekte edip içmek.
Su ana kadar hep böyle yaptım ve herhangi bir problem yaşamadım.

Bu arada sağlam bir yağmur geldi geçti ama bu sefer bizi islatamadi. Biz yemeklerimizi yiyip tekrar yola çıkmaya hazirlandigimizda da zaten geçmişti. Tekrar güneşli bir havayla birlikte yollara düştük. Ngadi'den Bahundanda 6 km ve hep çıkış. Bahundanda-Ghermu arasinda tatlı iniş çıkışlar var 5 km kadar.. Germu-Jagat 3 km ama sağlam bir çıkış var. Hele yemeğin üzerine hiç olmuyor 😊😊 Toparlarsak, bugün toplam 17 km yürüdük ve 800 mt'den 1300 mt'ye ulaştık. Bu arada Jagat'ta kaplıcalar var. Hemen nehrin kenarında açık hava kaplıcaları bunlar. Biz birkaç km ileriye Gattikholo'ya devam edip hem daha az kalabalık bir hotel seçtik hem de otelin kaplicasinda keyfimizce dinlendikten. Sanki kaplicayi kapatmış gibiydik yanımızda azgın akan buz gibi nehir, hemen yanında 40 derece civarında bir kaplıca havuzu.. keyfimize diyecek yoktu. Ama yorucu bir günden sonra haketmedik desem yalan olur.