19 Ekim 2018 Cuma

Annapurna Circuit 12. ve son etabim Gorephani-Poon Hill-Nayapul


18 Ekim 2018. Bugün Annapurna Circuit'teki son gunum. Sabah 04.00'te uyanıp hemen toparlanip 3210 mt'deki Poon Hill'e gitmek üzere  yola koyuldum. Burası butun Annapurnalarin, ayrıca Daulagiri sıra  daglarının  ve Nilgiri'nin ve Machapuchre'nin ve daha pekcoklarinin 😊😊 gün doğumuyla birlikte nefes kesen güzelliklerini sunan bir yer.
Gorephani'den çıkış 1 saat gibi sürüyor. Giriş 100 rupi. Yukarıda bir de çay evi var. Soğuktan daha az etkilenmek için çayımı alıp bir sürü insanla birlikte titreyerek ve nereden geldiniz nereye gidiyorsunuz sohbeti eşliğinde bekledim gün doğumunu. Bolca seyredip biraz da fotoğraf çektikten sonra aşağıya inip bu turun son noktası olan Nayapul'a doğru yola çıkmak üzere hazirlandim.

Bugünkü parkur tamamen iniş ve yaklaşık 11 km ama 7,5 saat sürdü. Çünkü çok dik bir inişi var. Özellikle Birethanti'ye kadar binlerce basamak indim ve buradaki rakım  farkı 1850 mt. Dun 1700 mt çıkmıştım bugün de 300 mt daha çıktim, sonra bunların tamamını yani 2150 mt'yi indim. Artık aklimatize oldum ya, iniyorum çıkıyorum , bana mısın demiyor 😀😀
Gorephani'den Nayapul'a kadarki bölge tamamen ormanlık. Harika bir parkur olduğunu söylemeliyim. Etraf tamamen  pirinç teraslarindan oluşuyor. Buralar Himalaya köyleri gibi fakir degil. Arazilerde cesitli meyveler sebzeler var. 15 gündür ilk kez armut ve portakal gördüm mesela. Muzlar irilesti, dalbhatta sebzeler çeşitlendi. Bu sabah kahvaltıda mısır ekmeği yedim harikaydi. Bu arada bu civardaki  oteller de refahın izlerini taşıyor. Binalar boyalı, çiçekler, şemsiyeler, Avrupai bir havasivar buraların.

Sonunda Nayapul'a vardığımizda saat 15.30 gibiydi. Bugün Nepal'in en önemli bayramı Dashain olduğu  için otobüsler çalışmıyor ama jeep servisleri var. 500 rupiye bizi Pokara'ya kadar attilar.
Boylece 6 Ekim'de baslamis oldugum Round Annapurna'yi yada baska bir deyisle Annapurna Circuit'i bitirmis oldum.
Tam hesap cikarmadim ama bir sonraki yazimi buna ayirip kabaca bir maliyet  hazirlayacağım. Belki yapmayi düşünenler için faydalı olabilir. 

Evet bugünluk de bu kadar. İnerken fotoğraf çekmek zor oluyor o nedenle bugun az fotoğraf var ama tek basina Pool Hill yeter😉 iyi seyirler dilerim.🤗🤗


















1 yorum:

  1. Başarmana cok sevindim tüm resimleri görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil